Přidat odpověď
Sally,
vždyť ale já celou dobu píšu o tom, že je třeba rozlišit, kdy je integrace prospěšná a kdy ne. Jsou děti, které se zvládnou zařadit "bez diagnózy", děti které to zvládnou s nějakou dopomocí a pak děti, které to holt nezvládnou vůbec.
To, že je někdo "jiný" mi nepřijde důvod pro nějaké extrabuřty, pokud není neovladatelný a agresivní. Někdo psal v diskusi o dítěti, které během výuky tuším ve druhé třídě opakovaně masturbuje... no, to já osobně považuju za hodně velký problém a nejsem si jistá, jestli dítě, které není schopné v nějakých osmi, devíti letech pochopit to, že je to nevhodné "má" na integraci - totéž platí o dětech agresivních, a tím nemyslím dítě, které jednou za uherský rok někoho praští (to dělají i děti bez diagnóz), ale takové, které to dělá denně a je to běžný vzorec jeho chování.
Je prostě třeba přistupovat k těmto věcem individuálně. Integrace za každou cenu smysl nemá, ani pro postižené dítě, ani pro jeho spolužáky.
Předchozí