Dobrý den, jen nakouknu, jinak to zde běžně nečtu, četla jsem posledních asi 15 přísp. Velmi ve mě rezonuje pěkný příspěvek Turbínky, ano, také myslím že jde o velice zapeklitou otázku.
A vlastní zkušenost s integrací.
Děti mám v malé vesnické škole, jedno z dětí má ve třídě autistu, klučinu.
Dítě mi vždy počítá : je nás ve třídě 14 a jeden autista.
Příliš se nezačlenil, on ani nemůže, v podstatě nekomunikuje, občas si něco brumlá pro sebe, občas pracuje -- má asistentku.
Jsou dny kdy je z těch dětí nějaký nesvůj, vaděj mu, a to i ruší celou třídu.
Jsou dny kdy je v klidu a nikoho neruší.
Naše dítko jej bere jako autistu, nebere jej jako běžné dítě a nemá příliš snahu s ním nějak navazovat kontakt, ono to ani příliš nejde.
Učitelku mají zkušenou, pečlivou
tak nevím....pro ty děti to mám pocit zásadnější přínos nemá, vnímají jej jako vyloučeného, jako nějaký jiný druh dítěte, se kterým se nejde moc družit
na druhou stranu alespon vidí, že i autisti jsou nasvětě
pro něj jestli má ta integrace význam ?? Netuším, to se možná ukáže časem, ale konkretně tento klučina je natolik ve svém světě, že by asi vnímal stejně vzdělávání někde v spešl škole s více asistenty a spec. pedagogy než zde
hm....kdo ví......uvidíme.......
já dříve byla zástancem integrace za každou cenu, ale nyní již nejsem, nějak u tohoto kluka nevidím žádné extra výhody, které by mu to přinášelo, spíše je tenzní a bojí se v některých situacích, třebas když je ve třídě rušno
hm--