Přidat odpověď
ahoj všem,
nedávno jsme tu s Hroudou začaly takovou debatu- kam s nadaným dítětem, jakou zvolit variantu základní školy. A strašně by mě zajímal váš názor a jak jste to řešili vy. Samozřejmě si mnoho rodičů myslí, že má nadané dítě. Moje dcera má 4,5 roku, je velmi inteligentní, je vyloženě školní typ- tzn. odpoledne po příchodu domů ještě vyžaduje se něco učit, prohlížet encyklopedie, hrát pexeso případně výtvarničit. Grafický projev má na úrovni šestiletého dítěte, písmenka umí, ale neumí si je poskládat (neučíme ji), podepíše se, všechno napodobí. Ale zase se mi nezdá, že by byla vyloženě nadané dítě- takový ten typ co umí číst a psát ve třech letech není. Ale tak nějak spíš odhaduju, že jí to půjde. V mini školce kam chodí jsou z ní "poprděný" jak je šikovná a bystrá, ale jsou tam hodně mimina.
Musím říct, že ještě nemám vyhraněný názor kam s takovým dítětem, zatím jsem o tom nepřemýšlela, ale Hrouda mi dala podnět,tak zakládám diskusi. Sama mám VŠ a ve škole jsem se velmi nudila, na druhou stranu v první a druhé třídě jsem byla docela dost nešikovná a nešlo mi to a měla jsem co dělat. Takže jí dám pravděpodobně na normální základní školu a podle toho jak jí to půjde a bude bavit se později rozhodnu např. jazykproovou školu. Třeba zjistím, že jí nakonec učení nepůjde a není studijní typ.
Jak jste to řešily vy rodiče dětí, o kterých jste už před první třídou věděli (třeba díky poradně, nebo školce), že mají nadprůměrnou inteligenci. Dávali jste na výběrové školy, nebo jste se rozhodli pro běžnou základku a později dítě přesouvali na jazykovky apod. ? Nebo pro vás byla volbou běžná základka a poté přesun na víceletý gympl.
Byla bych moc ráda, kdybyste napsali svoje názory proč jste se tak rozhodli.
Předchozí