Přidat odpověď
Díky za názor, neboli za (předpokládám) tvoji interpretaci.
Pokud se ale autor modlitby nevyjádřil jasně, můžeme jen spekulovat, co tím myslel. Každý si ta slova samozřejmě může vykládat jinak a můžeme se kvůli tomu i poškorpit.
Já bych čekal, že ta slova budou jasná. Třeba "otevři nás (mě) svému vlivu", kdybych si vypůjčil tvoji poslední možnost.
Pokud Boží jméno nepotřebuje posvěcovat, proč říkáme nelogicky "posvěť se jméno tvé"? To mi přijde, jako bych po manželce chtěl, aby mi uvařila večeři, a přitom bych viděl lákavou krmi na stole. A myslel bych tím "to je skvělé žes nám uvařila". To mi přijde ve sporu s "vaše řeč budiž ano ano, ne ne".
Kostely se taky posvěcují (nebo vysvěcují?) a to je jakýsi proces. Čekal bych, že si přejeme, aby se se jménem stalo cosi podobného.
Trochu nelogické mi přijde, že by "jméno" bylo svaté, pokud by bylo rozeznáváno a ctěno "působení". Jak by se ta svatost (podle slovníku nedotknutelnost)jména měla projevovat - jako že by si lidé nevyprávěli vtipy o pánubohu?
Předchozí