Přidat odpověď
Myslím, že se v diskuzi smíchalo několik navzájem více či méně nesouvisejících témat:
1. nutnost předškolního vzdělávání u dětí pocházejícíh z jazykově odlišných rodin. Tam má určitě předškolní vzdělávání smysl, minimálně z důvodu naposlouchávání správné výslovnosti jazyka. Všeobecný rozhled dítěti může dopřát i rodina, pokud na to inteligenčně má. V ČR, kde je cizinců zatím málo nemá nějaká povinná předškolní docházka smysl a není proč by mělo kolektivní zařízení suplovat rodinu.
2. ideální věk k nástupu do školy. Ten je naprosto individuální a nedá se stanovit paušálně u žádnýho dítěte. Takže výkřiky jako "v sedmi letech choděj do školy jenom Turci" a "můj syn by šel v pěti" a "třídy plné přerostlých osmiletých" atd. jsou stejný nesmysl jako výkřiky "kdybych já rodila doma, zemřeli bychom všichni i s kanárkem v kuchyni".
3. kdo má o nástupu do školy rozhodnout.
Tak jako bych nerada, aby nějaký státem požehnaný odborník rozhodoval o tom, jak mám porodit a jak dítě očkovat, tak se mi příčí, aby nějaký státem požehnaný odborník rozhodoval o tom, kdy má moje dítě nastoupit do školy. Byla bych pro volné rozpětí 5-7 let, s tím, že rodiče se sami rozhodnou, max se můžou poradit s kým uznají za vhodné.
Německý resp. BW systém centrálních prohlídek někde na hygieně je hroznej a fascinuje mě, že ho Mickey, kterou jsem mám za samostatně myslící a rozhodující bytost vzývá. Protože i kdyby ten odborník měl padesát titulů a jako posudek vydal sto stránkovej elaborát, tak s tím dítětem nebydlí, nežije, nevídá ho každej den.
Můj syn u vyšetření na odklad také prvních deset minut vypadal, že je geniální, zdvořilý, vyrovnaný chlapeček a psycholožka se na mě dívala jako na blázna, proč chci odklad. V další půlhodině málem udělal z kanceláře kůlničku na dříví. Školní hodina ovšem netrvá deset minut a já i paní učitelky v MŠ (které taky doporučovaly odklad) víme, že prostě jeho mozek ještě není zralý na vyučování ve škole a na délku vyučovacích hodin ve škole. Protože ho vídáme každej den.
Takže za mě by hlavní slovo měli mít ohledně odkladu rodiče a díkybohu, že to v ČR tak na rozdíl od Německa je. A diskuze o tom, zda dítě nastupivší v pěti do školy je lepší než to, které nastoupí v sedmi jsou na stejný úrovni jako diskuze o vysedávání na nočník.
Předchozí