Přidat odpověď
A já jsem šla do školy v šesti a půl a gympl jsem dodělala bez učení na samý a z vejšky mě vyrazili (neúčastnila jsem se výuky, velkááá láska, jiný zájmy) a dodělávám ji teď, ale učit se nemusím stejně skoro vůbec, s výjimkou několika málo předmětů.
Ale byla jsem v dětství ukrutně stydlivý sociální gogo a kdybych šla o rok pozdějc nebo o dva, tak by to vůbec neškodilo, protože bych líp zapadla - vždycky jsem si rozuměla a kamarádila se spíš s o rok či dva mladšíma dětma.
Mickey, ty bys těžko šla do školy v pěti, nefabuluj, psala jsem, že tě znám a vím, kdy ses přesně narodila, do školy by tě o rok dřív nevzali - ani za komoušů ani teď a ani nikde jinde, rozmlouvala by to tvým rodičům každá pedpsych poradna.
Šla jsi do školy v normálním věku, přesně tak, jak děti chodívaj - a gymply obvykle dodělávaj. To jestli šel někdo o rok či dva dřív nebo pozdějc nemá co dělat s tím, jestli bude v pubertě flink nebo ne a ujede na šikmou plochu, aby vzdělání doháněl obtížně pozdějc. Pokud je chytrej a poučí se, tak ho dožene, jako ty nebo já, ale s věkem nástupu do školy to nemá nic co do činění.
Jak jsem psala, dítě, který chce studovat a vzdělávat se to bude dělati přes překážky, to které nechce, tak tam mu nepomůže ani dril od tří let. Jediný co beru je vhodnost návštěvy předškolního zařízení pro děti s jazykovým hendikepem.
Jinak se smiřme s tím, že lidstvo ohledně inteligence prostě kopíruje Gaussovu křivku a přes to nejede vlak. Nástup do školy o rok dřív nebo pozdějc na to nemá žádnej vliv.
Předchozí