Přidat odpověď
Podle mě by se v první a druhé třídě nemělo známkovat vůbec. V současném modelu, kdy ti bezproblémoví mají samé jedničky a tam, kde je nějaký problém, se dává dvojka, přijde mi to značně domotivující, protože to vůbec nehodnotí tu práci, kterou do toho ty děti musí vkládat. Ti, co mají nějaký problém, se většinou hodně nadřou a stejnou jsou vždy potrestaní dvojkami, zatímco ti, co jim to jde samo, mají jedničky. A u takhle malých dětí se většina dospělých zajímá jen a jen o ty jednčky, což zase jen sráží ty co je nikdy nemají...
A druhá věc je, že z chuti něco se naučit se stává honba právě za jedničkami, která později přerůstá v potřebu získat jedničku za každou cenu...
U starších dětí, zejména těch ctižádostivějších, jsem ochotná uznat, že občas známka pomůže k tomu, aby se dítě naučilo připravovat se a učit....
Předchozí