Přidat odpověď
Ecim, jen jako povzbuzení pro tebe: Katolíci nejsme, křesťani ano. No a taky jsme se brali jako panic a panna ve 22 letech (po chození od 16 let). Moc se nám líbilo rytířsky počkat a to jsme ještě nebyli křesťany.
A HA jsme nepoužívali nikdy, v době po svatbě kdy jsme studovali, tak jsme fungovali na bázi symptotermální metody a pak její čistou negací jsme počali dvě milé děti. Dneska už ji nepoužíváme, ale HA také ne.
Protože především HA je z hlediska zdravotního pro manželku nemožná ale také HA je v některých případech velmi blízká potratu - se snižováním hormonálního barierového účinku - kvůli zdraví ženy, se posiluje účinek abortivní - nepřijmout oplodněné vajíčko. Proto je HA třeba u nás v círvi výrazně nedoporučovaná.
Jinak ano, jako křesťané jsme netolerantní. V některých situacích. Když vidíme vraždění (rozumějte i potraty), tak prostě reagujeme veřejně. Vidíme silně právo rodičů vyučovat své děti po svém. Považujeme za nepřijatelné, aby např. křesťanský lékař dělal potraty, nebo euthanázii. Máme v Bibli jasné poslání jít a kázat evangelium. Věříme, že kdo nepřijme Krista jde do pekla. Samozřejmě, že svět -o kterém si myslíme, že ve zlu lží - nám pak hází klacky pod nohy a mnohé to štve...
Demokracie je o kompromisu, o toleranci. Úplná tolerance je ale těžko možná, prtože jedni říkají tu a tam bílý a druzí černý a obě strany to vidí jako důležitou věc. Takže spíš jakási "pracovní tolerance". Pokoj ve společnosti. Prostě vím, že si soused myslí, že jsem vůl a já si to myslím o něm. Ale i tak halt musíme žít vedle sebe.
K tomu patří i výhrada svědomí. Protože křesťani (a nejen oni) mají něco ještě výše, než jsou pozemské zákony, může se občas stát, že někdo zvolá: "Je lépe poslouchati Boha, než lidi!" Může to být úlet, může to být zásadní věc. A z historie (vlastní) víme, že si to konfese pak rozdávali mezi sebou.
Klíčovým pojmem je výhrada svědomí, která umožní občanovi odmítnout službu se zbraní (já pacifista nejsem, ale baptisti a další k tomu měli blízko), lékaři provést potrat, či euthanázii, rodičům si rozumně po svém vychovávat děti, soudci vrátit případ v případě extrémního zdůvodněného nesouhlasu s použitým zákonem, ale třeba i ženě nemuset nastoupit na doporučení ÚP do erotického nebo jinak nemravného podniku - třeba i do výroby cigaret, nebo do Sazky.... Židovi, nebo adventistovi pak bude umožněno odmítnout práci o sabatu (od pátku večera).
Pokud totiž ta výhrada není, vznikají střety a napětí. A křesťané pak užpochopitelně jsou méně loajální ke své zemi. Čili ač to vypadá jako nezasloužená odměna, tak je to spíš nástroj, jak nevyvolat mini-občanskou válku.
Předchozí