Přidat odpověď
Ano, přesně stejné vady výslovnosti, jaké popisuješ – neuměl R a Ř, flákal L a mluvil celkově rychle.
Mám dojem, že ve třídě byla asi 1/5 dětí s vadami výslovnosti. Velký problém to nebyl, naučili jsme se to všechno během podzimu, paní učitelka byla nadšená…
Celkově syn byl nejmladší ze školy, nastupoval se zkříženou lateralitou, slabá grafomoto, vady výslovnosti, neuměl žádná písmenka, počítal trochu. Odborníci doporučovali nastoupit, tak jsme nastoupili. Během podzimu naskočila perfektní výslovnost i čtení, přeskočil slabikování a četl rovnou slova, teď v červenci přečetl za 2 týdny Harryho Pottera Kámen mudrců a chce další díly…
K té logopedii – nejdřív jsme se naučili hlásky izolovaně a potom bylo období, kdy je potřeba dostat ty hlásky do běžné řeči (konkrétně největší problém „r“). Cvičili jsme trochu odpoledne, dítě protestovalo, nikam to nevedlo. Logopedka byla tehdy velmi nepříjemná, tak jsme se do toho pustili jeden víkend s manželem a cvičili jsme snad každou hodinu – pátek, sobota, neděle. Následující týden to naskočilo jak mávnutím kouzelného proutku. Takže radím – intenzivně několik dní, ideálně víkend, kdy mají lidi čas. Je to bohužel na vás.
Předchozí