Yuki, taky se nám potvrdilo, že na některé děti osvědčené metody neplatí. Zrovna záměnou D místo R by mu to taky nenaskočilo. Postupujeme prostě jinak, logopedka vždycky vyčíhne, přes co by se dalo pokračovat a podle toho zkoušíme. Taky s ním dělá hodně věcí na motoriku, paměť, představivost apod. Všechno to souvisí. Pro něj je i u sportu největší nepřítel jeho vlastní tělo
Teď půjde do 3.třídy, neumí R a nepoužívá S a Z správně. Když se soustředí, už je umí vyslovit, ale v běžné řeči vůbec nepoužívá. Což je v češtině fakt příšerný, to S hrozně tahá za uši, je to nepříjemný.
A taky jsme si prošli změnou logopedky a bylo nám řečeno, že postup práce s ním měl být od počátku úplně jiný, že možná, kdyby byl, byli bychom někde jinde...ale co člověk ví. Jdeš ke klinickému logopedovi takže očekáváš vysokou fundovanost a on ji třeba má, jen holt se u některého dítěte míjí účinkem. My našli teď výbornou odbornici a za 2 roky práce se hrozně zlepšil, neuměl předtím vůbec žádné sykavky, nerozeznával je od sebe, neslyšel je. Takže jsem vděčná za cokoliv a řeči některých lidí, že dítě blbě mluví, protože se mu rodiče nevěnují mě dost vytáčí.
A na logo chodí taky rád, těší se tam, doma cvičíme a nemá s tím problém, snaží se, ale přesně mám pocit, že vnitřně to pro něj není podstatná věc.