no vidíš a já jsem za svůj život dělala 3 zaměstnání a v 1 jsem pracovala 364 dnů v roce - jediný den kdy měla firma zavřeno bylo 1.1. jinak se jelo celý rok.
A v třetím zaměstnání děláme 24 hodin denně 365 dní v roce,takže já bych si na místě učitelky skákala radostí za tolik volna. Když vezmu ještě v potaz to,že v současném třetím zaměstnání si smím plánovat dovolenou pouze tak abych neomezila provoz - což znamená,že se musíme dohodnout všichni mezi sebou tak aby na dovolené byla vždy max. 1/3 lidí. A to si ještě dovolenou na vánoce a léto musím hlásit půl roku dopředu
Učitelům bych přála větší platy,to bez debat,akorát bych nějakým způsobem zavedla hodnocení - prostě aby ten jejich plat byl složený z pevné částky a osobního bonusového hodnocení - ať už podle výsledků třídy, maturit,kroužků,spokojenosti žáků, angažovanosti... Prostě nějak ocenit to,že ten učitel je skutečně učitel.
Srovnávám - na gymplu - češtinářka co zasedla za katedru - 10 minut vzlykala jak je mládež hrozná,že se jí ani nikdo nepřijde do kabinetu zeptat jestli nepotřebuje do hodiny něco vzít. 20 minut pak monotóně přečetla přehled literatury z kostky (Literatura v kostce) 10 minut na nás řvala ať jsme zticha,že ji bolí hlava a pak 5 minut před koncem hodiny odešla. Téměř vždy měla její hodina stejný průběh.
Naproti tomu náš zeměpisář,který teda po nás chtěl u zkoušení do detailů vše od výšky Sněžky po počet obyvatel Pelhřimova a množství těžby železa v Číně,ale na druhou stranu měl vždy zásobu zajímavých diáků,knih,informací vtipných i zajímavých, bral nás na kole na výlety do lomu kde jsme hledali trilobity, vzal nás do Vídně,Paříže,do okolí a prostě zajímavě vyprávěl,že se člověk i rád něco naučil. I když jsme ho za to zkoušení rádi neměli, dokázal naši pozornost udržet a vzbudit zájem.
Měl by dostat min. 25 čistého a zmiňovaná češtinářka by měla ze školství vypadnout a jít dělat jinam