| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Turbínko,
mě diagnoza pomohla ve dvou věcech - jednak jsem se zbavila školního psychologa, kterej je totální vůl (tj. už nemá důvod Toma "zkoumat") a za druhé jsem se tak nějak uklidnila v tom, že moje dítě není "rozmazlenej agresivní spratek", ale holt dítě, které vnímá svět nějak jinak a že na něj opravdu nefungujou standardní postupy a přístupy. Že opravdu ho nemůžu např. zapsat na kroužek fotbalu, i když věčně poslouchám "a jen ho zapiš, však se otrká, náš Pepíček se taky otrkal", protože u mého dítěte nejde o "otrkání se".
Z toho, co říkala psycholožka jsem něco vypustila (např. nápad, že by měl chodit na nějaké terapeutické skupiny - tam se řídím svou intuicí, tak jako jsem se jí řídila při rozhodnutí, že moje dítě prostě NEBUDE chodit na sto tisíc kroužků týdně, i kdyby se ostatní matky na hlavu stavěly), něco se mi naopak osvědčilo.
Ovšem za nejlepší a nejzásadnější radu považuju tu, že nemůžu po něm chtít všechno najednou. Takže řešíme problémy postupně - např. minulý školní rok neunášel situace typu losování - to, že jeho vylosování záleží jen a pouze na náhodě, to bylo pro něj neuchopitelné a dělal kvůli tomu scény. Takže jsme řešili losování. Pak věci s tím související (prohra v člověče nezlob se, kde výhra záleží hlavně na tom, co padne na kostce a ne na šikovnosti nebo nešikovnosti hráče - Tomovy breky "já jsem úplně blbej", když prohrál v člověče, byly dost hrozný), pak jsme začali řešit prohrávání vůbec - když je jich v prvních třídách 80, tak je pravděpodobný, že tam bude x dětí, které běhají rychleji než on, čtou lépe než on, spočítají příklady rychleji atd... (tj. prohra ve smyslu, že skutečně je to o tom, že něco neumí - nebo neumí to tak dobře jako někteří jiní jedinci).... Takže jsme fakt separovali problémy a postupně přidávali "náročnější úkoly".
Tuhle hrál s babičkou černýho petra (nebo co) a prohrál a babička říká "no, to je jen hra" a Tom pravil "ne, babičko, to je život" ~t~ - ale byl v klidu, jasně že byl smutnej že prohrál, ale nebyla srdceryvná scéna... uf....
Takže možná taky u vás zkuste nějak najít to, co máte potřebu s ním řešit teď - co vás nejvíc omezuje ve fungování rodiny - a zbytek zatím neřešte, soustřeďte se na vysvětlování, motivování a já nevím co všechno u jedné konkrétní věci - a postupně rozšiřujte.
U nás je to ještě o tom, že opravdu musíme být konkrétní - ale ono upřímně věta "chovej se slušně" je poměrně bezobsažná, že... takže má za úkoly velmi konkrétní co má a nemá dělat.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 9-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.