Přidat odpověď
Kašli na čtení, recituj básničky, nejlíp zpaměti. V tomhle věku dítě neudrží moc pozornost, navíc potřebuje tebe a ne knihu. Budeš vykládat pořád dokola ty samé básničky a hrát si s ním.
Po nějaké době možná těmi samými básničkami zastavíš jeho pláč, protože to bude něco důvěrně známého. Nejdřív bude vnímat rytmus, postupně i slova a jejich význam.
No a nakonec to využiješ pro bezbolestný počátek čtení z knih, protože začneš předčítat ty samé básničky, které už dítě zná – navíc doplněné ilustracemi. Buď pořídíš leporela s dotyčnými básněmi a říkadly, nebo zkusíš Špalíček – ten je zvlášť dobrý, protože jsou tam i básně, které dítě ještě nezná a po čase na ně bude zvědavé (když si teda budete ukazovat obrázky).
Asi se do tebe hodně lidí pustí, že je moc brzy, a že jejich 2, 3, 4leté dítě nevydrží čtení, tak co blázníš.
Jenže ty teď můžeš začít přípravou čtenářské gramotnosti (což ti ostatní většinou nedělali) a v uvedeném věku bude tvé dítě pravděpodobně poslouchat normálně.
Dalším důležitým prvkem rozvoj malého čtenáře je vidět, jak si čtou i rodiče, ideálně oba.
Předchozí