cig,
protože máš k dvojčatům ještě další dvě děti, tak podle mě nebudeš mít problém jednat s dvojčaty jako s dvěma odlišnými bytostmi a ani ony nebudou mít problém být každá za sebe. Že jsou dvojčata, pramení z toho, že jsou narozené ve stejný den, takže ať chceš nebo ne, narozeniny bydou slavit spolu (jakože ve stejný den). Ale určitě není problém, aby každá dostávala dárky podle svých přání, takže tím společným dnem to všechno končí. Zbytek už záleží na tobě (a na ostatních dospělých) a na nich.
Mám to podobně jako ty, jen mám samé holky. Dvojčata byla ve školce ve třídě spolu a určitě jim to usnadnilo začátek školky, i když naše holky neměly problém ani jedna. Pak jsme museli změnit školku a dvě místa v jiné školce byla jen ve dvou různých třídách. Když jsem to holkám říkala, že budou moct do školky, ale každá do jiné třídy, tak jim to nevadilo, odchodily takhle půl roku a byly spokojené. Na poslední rok se opět spojily do jedné třídy, kvůli té nejmladší, která nastupovala do školky, tak aby měla snažší adaptaci. Rok chodly do jedné třídy všechny tři. Pravda je, že nejvíc to pomohlo nám, protože dvojčata se o tu malou komplet postarala.
No a když šly do školy, dostaly na výběr, jestli spolu do třídy nebo každá do své. Vybraly si každá do své. Oběma to hodně pomohlo, ta jedna si našla své kamarády, ta druhá začala fungovat sama za sebe a konečně ukázala, jaká doopravdy je.
V družině jsou spolu, ale kdykoliv je vychovatelka volala, tak jejich jmény, každou zvlášť.
Navíc jsou holky od narození každá jinak velká, takže i to stejné oblečení, co už jsem měla, stejně nikdy nenosily současně. Vždy mezi nimi byla alespoň jedna velikost.
Jen občas jsem chtěla, aby měly všechny holky něco stejného, tak jsem koupila všem čtyřem, přeci jen se tak lépe poznávají v davu. Ony i každá chtějí jiný střih kalhot, jiný počet vrstev na sobě, takže stejně oblečené nejsou téměř nikdy. Nejdéle to ale trvalo mně, než jsem si na to zvykla
.
Jo a taky jse dvojčata učila, byly to dvě dvojice holek, obě v jedné třídě. Jedny byly stejné a těžko rozenatelné, druhé byly každá jiná a že jsou dvojčata jsem poznala jen podle jména. U obou dvojic to vypadalo stejně. Každá z holek měla svůj okruh kamarádů, ale fungovala mezi nimi dost silná rivalita, srovnávaly se mezi sebou a záviděly si lepší známku. A pak se na poradě řešila dvojce z první třídy, kluk a holka, kdy kluk byl pmalejší a ta holka ho jednak sekýrovala a druhak dělala všechno za něj....