Přidat odpověď
Maceško, ráda bych radila, ale spíš se k tobě přidám s dotazem. Pokud je žádáno o pedagogického asistenta - tak má žádat konkrétně škola koho? Vím, že mi školní psycholožka říkala, že se žádá obvykle do dubna na další školní rok, ale výjimky jsou snad možné. Ve škole měli problém s tím, že jim nechtěli schválit dalšího asistenta, že už jich je ve škole hodně. Ale to by neměl být váš problém.
Nenašla by se alespoň na překonání krizového období nějaká dobrá duše z řad spolužáků? Vím, že to není ono ani dlouhodobě možné, jen jsem slyšela, že někteří PAS takhle fungují třeba na VŠ? Ale to mladší děti asi ještě nezvládnou, ale za pokus by to možná stálo.
Včera jsem byla na přednášce prof.KOmárka - dětský neurolog, Motol- zabývá se PAS, epi a dysfázii. Přišlo mi to trochu bezútěšné, říkal něco jako, že by se u každého dítěte mělo začít s magnetickou rezonancí- tam je přesně vidět, co se jak v mozku děje. Ukazoval, jak mají autisti nevyvinutý limbický systém atd. -ale k čemu mi bude, že po MR budu vědět, co jak je, když na to stejně nejsou léky? Máte někdo dg. potvrzenou neurologem - co je tam za nález?
Poslední dobou znovu uvažuji, zda synovi říct, že má AS, nebo se někde např. Krejčířová převyšetřit - obojí mi připadá hloupé.Ale bohužel to nedokážu úplně spláchnout.Měla bych mít určitě radost, že jeho projevy jsou hraniční, ale právě proto, že on se cítí normální, neodližný, tak by mu vnímání se jako dg. mohlo uškodit.
Aktuálně řeším kam do školy s dcerou - ta nemá PAS - teda alespoň nic nepozoruji - kromě toho, že je hypersenzitivní na oblečení. Ale vždy měla sociální úzkost až elektivní mutismus (mluví jen se známými, ve školce téměř ne) a teď už jde po odkladu k zápisu. Na eeg jí teď vylezlo epi ložisko, ale pry to neznamená epilepsii a možná souvisí s jejími problémy a možná ne.
Já jsem vždycky hodně věřila na psychoterapii a postupné učení za podpory u obou- ale po přednášce na mě padá trochu chandra z pocitu- s geny nehneš, magor zůstane magorem (to schválně přeháním. pro rýpavé)
KOnčím román, s dcerou prostě nevím, jestli jí bude lépe v normální škole s asistentem nebo zkusít bez, jak se s tím popere, nebo ve škole pro SPU- méně dětí ve třídě nebo v logopedické - to už je obsahem spíš specka.
Ještě jedna omluva za délku, když je toho na mě moc - což teď je, tak to sapoň sem vychrlím.
Předchozí