Pilař mluví z duše nejen speciálním pedagogům, ale pedagogům obecně a nejspíš i racionálně smýšlejícím rodičům. V ČR jsou specky na vysoké úrovni a to co se tam naučí dětí s mentálním handicapem se šoupnuté do běžného proudu v rámci honosného názvu INTEGRACE či dokonce INKLUZE nenaučí ani omylem. Stane se nejspíš nechtěným středem pozornosti ve třídě, atrakcí. Ostatní děti mu mentální handicep nesníží, logika uvažování, že ho "potáhnou" je komická a vypovídá o absenci znalostí psychologie. Vetšina ve třídě bude naopak na přítomnost integorvaných dětí doplácet - nebude na ně tolik času (a už teď je to vzhledem ke sklatbě ve třídách žalostné) a případné manýry a chování žáka s handicpem krásně okoukají. Např. autista vhodné prvky chování neokouká, zdravé děti se ale pěkně naučí napodovat rituální pohyby či zvuky (doloženo praxí).
Baše vláda v čele s ministrem školství jen podléhá tlaku politické korektnosti, rozhoduje sama a bezhlvavě, bez jakékoliv odborné debaty.
Co se týká Romů na "zvlášťkách" - nebudou tam třeba náhodou správně? Kdo dokáže rozpoznat mentální handicap způsobený vrozenými faktory rozeznat od handicapu z naprosté absence podnětné výchovy? A jako člověk, ktrý děti pro vstup do speciálek diagnostikuje, mohu popravdě a naprosto politicky nekorektně říci, že průměrné IQ romských dětí, které se do specek vřazují je pod 70IQ. Na základce mají šanci, pokud se jim upraví individuální plán, který kopíruje specky. No a budeme spokojení ne? Bude absolventem základky se znalostmi nižšími než ze specky