Veveru - no to je těžké .... těžko soudit "učitele", když jej člověk nezná.
Dýchání je velmi důležité a také prospěšné pro děti, vždyť je to vpodstatě základ, to je stejné, jako kdyby se člověk ptal, jestli je nutné při hraní na klavíru používat všechny prsty, jestli by nestačily třeba jen dva - ale třeba učitel nebere tolik ohled na "zábavu" dětí- toť otázka jiná.
Naše šestiletá dcera chodí na flétnu od 3 let - "soukromě" - k jedné známé. Teď začala chodit do lidušky - no jsem z toho na rozpacích. Teorie velmi dobrá, úžasná příprava, pořád u té "soukromé učitelky" malovali, vše formou hry. Jen bohužel dcera se musí přeučovat držení flétny, dýchání a položení na rty - takže "skoro veškeré základy". Bohužel už to má tak navyklé, že to jde dost ztuha. Ale dýchání jsme už zvládli ( než-li pochopila, co se po ní najednou chce za změny, už jsme mysleli, že to vzdáme) a světe div se, najednou to vše zní úplně jinak, dcera vystačí s dechem, kde už jindy nemohla.
Dokonce znám dvoje školky, kde se děti učí písničky bez not, jen tak zpaměti, kterou "dirku ucpat" co se mi zdá úplně na nic.
Takže za mě, pokud hrát na takovýto hudební nástroj, tak s pořádnými návyky.