Och děvčata, jak malé jste
Jen stručně, ve vašem případě je to marné - evidentně chybí rozhled a vzdělání. Tak jen heslovitě -
- Nejsem a nikdy jsem nebyla proti integraci. Jsem jednoznačně proti pseudointegraci - což je přesně to, co se děje v českých školách. Výsledky takové integrace mám denně v poradně, taktéž ve výsledcích ČŠI a ve výzkumných sběrných datech, kde se porovnávají výstupy dětí stejné mentální úrovně po absolvování škol speciálních a po absolvování dle IVP v hlavním proudu školství. Těžce pokulhávají děti integrované! Stejně tak v oblasti psychosociální saturace jsou oproti neintegrovaným vrstevníkům v nevýhodě. /mluvím o dětech s mentálními poruchami a PAS!)
- Zastávám názor, že i pokud by se našla škola, která dokáže zabezpečit podmínky pro integraci dítěte (zpravidla je to spíše o chuti než o skutečně reálných možnostech, ale díky bohu za nadšené pedagogy), tak ne všechny typy postižené jsou vhodné. A není vůbec nelogické, že děti s MP byly vyňaty z kategorií pro neintegrovatelné teprve nedávno a na nátlak EU. Při splnění adekvátních podmínek je možno integrovat děti v pásmu LMR bez přidružených vad (pak už se situace komplikuje v neprospěch integrovaného i třídy).
- Autismus má mnoho kategorií a stupňů. Milé dámy (ano, jsem arogantní, ačkoliv to mé povaze a způsobu komunikace s klienty není vlastní, ale přistupuji na způsob jakým vystupujete vy a ten je výsostně arogantní!)- prosím prostudujte pojmy z triády postižení - jedna z kategoií, v nichž autisté selhávají je nápodoba - čili si stojím za názorem, že autistické děti vhodný model od spolužáků neokoukají (nesplňovaly by tak jedno z hlavních kritériá pro dg. autismus!). Jedinou vyjímku tvoři děti s Aspergerovým syndromem, ale to je jiná kategorie a vzhledem k tomu, co předvádíte v diskusích, tak nuance např. mezi Aspergerovým syndromem, vysocefunkčním autismem a jinou dezintegrační poruchou evidentně vůbec nechápete!
- Mé označování dětí jako "opice" - nutno přečíst v celé souvislosti - je to vytrženo z kontextu. Pojem "třídní šašek", "střed pozornosti", "cvičená opička" jsou pojmy, kterými se označují role v rámci skupinové hierarchie, pro popis kauzálního chování dle skupinových rolí. Není to nic pejorativního a pokud jste kdy alespoň trošku studovaly něco o psychologii skupiny a speciálně pak dětské skupiny, nemohly byste se tak demagogicky až hloupě vyjadřovat. Inu, nevzdělanec má hnedle jasno, že
- Počet autistů v péči - dle oblasti něco přes 350, z toho přímo mnou vyšetřeno a v trvalé péči je 280. Z toho 55 dětí s Aspergerovým s., zbývající klenti jsou děti s jednotl. typy autismu a případně s dalšími handicapy. Ve skupinové terapii - rodinné - aktuálně 18 rodin, v rámci krizové intervence asi 25. Počet škol, kde mám supervizi je 32, z toho speciálních 10.
A to je pouze pro PAS, nemluvím o dětech s DS a jinými mentálními handicapy.
No, tak se dámy pěkně vydovádějte. Předpokládám, že znáte max. 10 autistických dětí, byly jste tak ve 2 možná 3 školách, čili se není čemu divit, že tak složité problematice tak MOC rozumíte. Inu - víte to nejlépe - vždyť sedíte vedle autisty