Přidat odpověď
Voice a jak vidíš otázku integrace např. LMĎáčků (hyperaktivních, hyperkinetických, často doprovázených řadou dys*)?
Na jednu stranu se to v případě syna povedlo na 1* a to i přes to, že mu známá pražská odbornice prdikovala, že bude vzdělavatelný v normální škole jen s velikými obtížemi (a hned nás cpala do svých kurzů). O problému jsme věděli již od 3-4 let, kdy nás naše kamarádka - speciální ped. poslala k psychologovi a ten byl jednoznačný a následovalo vyšetření u neurologa, který to potvrdil). Velmi pomohla trochu alternativně vedená malá pražská škola, ale třída měla také postupně od 18 do 31 dětí. Učitel se ale vzdělával v problematice, chodil na různé přednášky a zároveň byl absolutní nadšenec, neváhající pro děti kde-co obětovat.
Na druhou stranu znám z Rodiny a nejen odtud stížnosti rodičů, jak učitel AB považuje dys* za výmysl, učitel CD sice uznává, ale papír z poradny si ani nepřečetl a rozhodně nedělá doporučená opatření, ředitel EF odmítá vydat rozhodnutí o IVP atd.
A to už vůbec nemluvím, jak dvojaké jsou třeba diskusní příspěvky rodičů dia dětí, které z hlediska školy nemyjí jiný než fyzický hendikep, ale vedle řady nadšených kantorů ochotných různě pomoci, se nacházejí i stížnosti, že třeba nová učitelka cca 3. třídy sdělila rodičům, že diabetické dítě, které si bude ve třídě něco píchat a měřit v její třídě nebude. A odmítla převzít letáček vydaný neziskovkou s doporučeními a pokyny pro učitele, jak se chovat normálně a v situacích problémů, či kolapsu.
A někde prostě rodičům (kteří nedostanou PP) nezbyde nic jiného, než u nejmladších dětí, resp. čerstvých diabetiků třeba každý den 1-2x jezdit do školy. Ty děti jsou zároveň vylučovány z aktivit apod.
Předchozí