Přidat odpověď
Pawllo, u autisti, pokud to není AS, se bude jednat spíše o naučení se procesních a komunikačních schémat, nikoliv o nápadobu jako takovou. Za tím si stojím. Pokud obor studuješ, znáš dobře pojmy jako TEACCH program a strukturované učení.
Pokud jde o ten vysoký počet - ano to jsou děti diagnostikované. Nad těmi ostatními vedu supervizi - tj. jsem v kontaktu s rodiči i se školou, některé problémy řešíme telefonem, skypem nebo videokonferencí. Pak je skupina asi 60 dětí, které navštěvuji ve školách či v rodině, část z nich (asi 20) mám přímo pod nosem a konzultujeme ještě zatepla.
Vážně nejsem mimo praxi ani učitelskou. Zakládala jsem auti třídy a i v nich učila, u integrovaných dětí pomáhám už před vstupem do školy (úprava prostředí, pomůcky, metod. mat. instruktáž učitelů, kontak s asistentem). Vím, že ne všude to tak dělají, a psala jsem, že mám tu výhodu, že ačkoliv mám i děti s jinými ment. post., tak se mohu především věnovat autistům, kterých není sice tolik, zato mají z hledisa péče vyšší náročnost.
Předchozí