Přidat odpověď
Taky mám syna, který zrovna výtvarnou činnost nevyhledává, ale přesto ji x krát týdně provozuje.
Snažím se syna motivovat jak se dá. Hrozně rád vystřihuje a jde mu to opravdu skvělě. Když vystřihl 62 zubů žraloka o délce 3mm, šla jsem do kolen. Vystříhané věci vybarvuje ( moje rada).
Ze začátku bych dala přednost různým výtvarným technikám - rozpíjení barev na papír, voskovky přetřít tuží a ostrým hrotem vyrýt obrázek apod.
Nejdřív jsme kreslili nálady, počasí, hlavně abstraktní věci. To syna začalo bavit, protože nebyl demotivován tím, že mu kreslení vlastně vůbec nejde.
Chce to dělat tuhle činnost společně a nemyslet si, že dám dítěti pastelky, odejdu a bude.
Už pár let máme pastelky Stabilo a voskové štočky. Stabila jsou opravdu skvělá. syn s nimi kreslil i na okna ( to baví většinu dětí), dají se utřít hadříkem. Na papíru se zase mohou mokrým štětcem rozmazávat a vzniká tak akvarel.
Voskové štočky vrství barvy, pokud dáte pod papír kus krajky, list, nebo něco vystřihnutého, udělají vám nádherné prokreslení.
Nejhorší jsou publikace typu -Učíme se kreslit, kde je dítěti otrocky předkresleno, jak má postupovat. Tyto knížky jsou zabijákem fantazie.
Snažím se výtvarno zapojit i do činností, které s ním nemají nic společného.
Jeden příklad:
Máme x desítek dřevěných zvířat. Na zem položíme balicí papír cca 1x 2m. Různé druhy zvířat žijí v odlišném prostředí. Velrybám a žralokům nakreslíme moře, pak je Sahara, les, řeka, džungle apod. Syn pak vymýšlí, jak by něco vylepšil. Do lesa nakreslí perníkovou chaloupku, moře má ostrovy, poušť oázu apod.
Podobně jsme kreslili ZOO. pavilon šelem, lidoopů, ptáků apod, nebo svět dinosaurů.
Předchozí