Přidat odpověď
qwerty,
a všimla sis, že všechny (snad kromě Ivuljenky), co píšeme, že nám občasné soutěže nepřijdou na škodu, jsme také napsaly, že nevidíme důvo používat je v prvních (za mě klidně v prvních třech) třídách?
To je přesně ono, že se tu bavíme ve dvou rovinách. Chvíli pouze o první třídě, chvíli obecně o trénování rychlosti....
A i ty přeskakuješ mezi těmito rovinami. Většinu doby píšeš obecně pro trénování rychlosti a teď jsi najednou zase u první třídy. Ale právě o tom s tebou vlastně nikdo (kromě Ivul) nepolemizuje, ano, není důvod v první třídě řešit rychlost a už vůbec ne v půlce listopadu...
Ale obecně odsoudit soutěž a trénink rychlosti i v něčem jiném než ve sportu, to bych si netroufla. Ukazuje se, že i ta rychlost je někdy potřeba a ať chceš nebo ne, i tu je potřeba natrénovat. Ne ani kvůli rychlosti samotné, spíš jako odolnost vůči stresu, který s rychlostí zejména u netrénovaných a nesoutěživých dětí, přichází. A soutěž je jedna z nejsnazších metod, jak takový umělý stres vyvolat a naučit lidi (i děti) ho zvládat.
Opakuju, asi všichni nebo skoro všichni se shodneme, že není třeba toto řešit v první třídě a už vůbec ne v prvních měsících....Ale později, od té čtvrté, páté třídy, není od věci už si i takové záležitosti vyzoušet.
Předchozí