Přidat odpověď
Tak jsem si vzpomněla jak nám jedna bílá (podle mě hodně schopná) učitelka v prakticky romský škole říkala, že jí se podařilo relativně dobře navázat spolupráci s rodičema (= že ji rodiče docela brali, což tam (část Ostravy) neni úplně běžný - už jsem tu kdysi psala, že někteří rodiče vůbec neposílají děti do školy a pokud už ano, třeba si je během dne vyzvedávají cestou na nákup, aby jim dítě přečetlo nápisy na zboží apod.), ale problémy měla právě s romskýma asistenkama (nepamatuju se, jestli byly dvě po sobě nebo kolik), protože samy asistentky neovládaly učivo 2. třídy, vykecávaly se s jednotlivýma dětma během výuky (běžně vulgárně), občas dětem nějakou vlepily a tak podobně, ale to by prej ještě nebyl až takovej problém jako to, že se (z titulu své nové "funkce") začly chovat povýšeně vůči ostatním romům - rodičům a ti potom zase přestávali posílat děti do školy a učitelka musela navazovat vztahy znovu od začátku. Stejná věc se jim prej stala s Romem - učitelem, kterej měl i vysokoškolský vzdělání, ale choval se prý nadřazeně a nakonec musel ze školy odejít, protože do jeho třídy přestaly děti chodit skoro úplně. Toť jen jako poznámka k Romským asistentům - je jich tu nedostatek, Romové, kteří dosáhnou vysokoškolskýho vzdělání asi dost často úplně opustí komunitu, nebo jsou odmítáni (? - nevím, do toho vůbec nevidim)
Předchozí