Odpovím kompetentně: Na tehdejších LŠU byly osnovy dané pevně.Bylo uvedeno jaké stupnice, jakým způsobem, kolik etud, + výběr repertoáru - pouze klasická hudba.TO vlastně platí dodnes, RVP začnou platit až od příštího šk.roku.
nyní sama učím na ZUŠ a někdy mi to až připomíná kroužek v domě dětí a mládeže. Říkám NĚKDY. Jako učitel se snažím zabránit nejhoršímu - čili se snažím, aby dítě dostalo opravdu kvalitní vzdělání. Často je to velmi těžké. Z mnoha důvodů. Nicméně - snažím se je uvést do základů klasické hudby, když to nejde, tak alespoň trochu. Často ovšem klasická hudba na ZUŠ stojí na úplném okraji! Osobně mě to velmi mrzí. Ale i tak vždy vybírám skladby se žákem, snažím se, aby hráli to, co je jim blízké. I z klasiky si nakonec vyberou, co se jim líbí. A když je nechytne vůbec nic a chtějí si zahrát písničku, co znají, nemám nic proti. Jen doufám, že žák se "chytne" a začne zase hrát a nechá se opět "ukecat" na něco náročnějšího a bude dělat pokroky. Někdy to trvá i rok, i dva a pak se chytne a chce hrát třeba Chopina, nebo Debussyho. Pak má ale co dohánět! Někdy i přes veškerou snahu skončí. Koledy jsme např. začali už v říjnu v rámci improvizace, takže všichni jsou schopní u stromečku solidně zahrát 4-5 koled.
Ad hudební sluch: Bez hudebního sluchu hrát nelze - tedy pominu-li bezduché mačkání kláves na keybordu. Ani si neumím představit, že lidi bez sluchu by mohli mít z hudby potěšení. OVŠEM Jak to Vy poznáte, že dítě nemá sluch? Troufám si tvrdit, že za 20 let, co učím, jsem ještě neměla žáka, který by neměl sluch. Spousta jich neumí zpívat, to ano. To ale není určující. Vetší problém byl, když neměli rytmus. Takové jsem měla asi 2, to bylo opravdu těžké a s tím jsem si neporadila.