Přidat odpověď
Věrko když Vás tu tak všechny čtu, tak se zase začínám děsit. Moje dcerka 4,5 roku má od podzima diagnostikovanou expresivní vývojovou dysfázii, dominuje fonologicko syntaktický syndrom, ADHD, nemá ukončený vývoj laterality, nedostatky v koordinaci jemné motoriky a prý i hrubá nic moc. Pozornost na verbální projevy limitovaná, potíže s opakováním vět (už 3 slova jí dělají problém). Nezvládá část verbálních položek od vývojové úrovně 3 roky a 6 měsíců. Neverbální úkoly plní částečně a vývojové úrovni 5 let. Už se začínám smiřovat s odkladem. Jsme ve fázi, kdy máme i potíže se školkou. Přestěhovali jsme se a místa nejsou. Takže teď od listopadu jí vozím aspoň na 3 dny v týdnu do 20 km vzdálené školky, dost jí to pomáhá, nosí báničky, písničky, baví jí to. Ale už se smiřuji s tím, že bude mít odklad, pokud se nestane zázrak. Vy tu řešíte koukám asistenta. Já jsem v podstatě s ní na začátku (diagnoza chvíli, podezření že něco není v pořádku už delší dobu, ale než jsme se dopracovali k výsledku, tak to chvíli trvalo). Vůbec nevím co vlastně máme dál dělat. Chodíme půl roku na logopedii, čekáme na foniatrické vyšetření, i když asi problém v sluchu nebude. Logopedie jde ztuha, doma cvičit nechce, ale snažíme se. Něco málo se zlepšilo. Příští týden jdeme na neurologii na EEG, pak budeme vědět zase víc. Nevíte kdy začít chodit do pedagogicko psychologické poradny? A jak velký zázrak se může stát a všechno se třeba spravit? Dětská doktorka to celou dobu zlehčovala, v podstatě s tím nemá zkušenosti. Já vůbec nevím co všechno nás čeká a na co se připravit. Díky za případné postřehy.
Předchozí