Přidat odpověď
qwerty,
v zásadě jsem o to, že běžná škola stále funguje tak, že výhodu mají děti, které příliš nevybočují z průměru a všichni se všechno učí ve stejnou chvíli....Kdyby toto nebylo, pak by padl důvod sledovat datumy ve vztahu k zralosti....
Co se týče roku sem, roku tam během celé školní docházky, samozřejmě to má vliv i v dalších třídách, protože být mimoň v sedmičce je pro to dítě vzhledem ke vztahům k ostatním také zlé....
No a pokud vím, většině rodičů jde o to ítě start do příštích devíti až osmnácti let o něco usnadnit. Když dítě v první třídě získá pocit, že nic neumí, protože bude neustále srovnávané se zralejšími spolužáky (a tak to prstě u nás nastavené je, srovnává se pořád, známka je v tomto nálepka, ne hodnocení zvládnutí té nebo oné látky), těžko pak získá kladný vztah ke vzdělání a pokud, tak mnohem později, než by se to stalo, kdyby tu nevýhodu na začátku nemělo....
U nočníku je fakt jedno, kdy dítě začne, jeho budoucnost to ovlivní minimálně....ale začátek školy, v podmínkách, které tu máme, je pr budoucnost dost podstatný...
Předchozí