Carlin,
rozdíl je velký. Ten plošný test školní zralosti je jen velmi orientační, na ten podrobný by u všech dětí nebyl čas...
Taky jsem to řešila, zkušenosti jsem už popisovala, zejména se spádovou PPP. Pro ilustraci, jak to probíhalo ve školce....
Paní zjišťovala, proč chci dát dítě do školy dřív, ne že by nebyla zralá, ale přišlo jí to zbytečné....Tak jí říkám, že ona chce, že si neumí moc hrát, že jde jen o os dnů, o které jsem přenášela....
Tak že bude ve třídě nejmladší, že není nijak velká...Říkám, že půjde do Montessorky, kde se učí děti vlastním tempem, jsou tam věkově smíšené třídy, neznámkuje se, takže vlastně většina možných rizik, že něco uspěcháme, odpadá...
A paní na to, proč do alternativní školy, že ty jsou snad jen pro postižené, ne? Ona tedy že o Montessori nic neví....
Ale že je to stejně jedno, že mi doporučen stejně nenapíše, to že by musela být holka génius (což není).....
Tak jsem šla nakonec
sem. Holku tam proklepli, mně všechno popsali, vysvětlili, co je třeba dopilovat, doporučení napsali a bylo....ale pravda je, že i cestou to bylo na celé dopoledne....
U dalších dětí jsem to už měla jednodušší, měli jsme školku s SPC, takže testy udělali holkám tam, dvojčatům proto, že jsem chtěla vědět, jestli ta jedna není výrazně nezralejší (pak bych je dala do školy, ale zvolila domácí školu, jinak měly nastoupt do Montessori, nakonec šly do běžné ZŠ a zvládly to v pohodě), u poslední opět kvůli předčasnému nástupu. Díky tomu, že to bylo ve školce, tak mi udělali testy dokonce dvakrát, takže jsem věděla nejen stav, ale i vývoj, což považuju také za důležité...