Přidat odpověď
Můj syn měl v první a druhé třídě dobré známky a v podstatě s ním nebyly žádné větší problémy. Ve třetí třídě dostal jinou učitelku a začal očistec. Teď pomíjím jeho chování a neustálé poznámky a napomenutí třídního učitele, to je jiná věc. Základní problém je v tom, že syn není schopen (nebo ochoten?) prostě vypracovat úkol ve škole podle zadání učitelky a neustále v tom hledá nějaké alternativy nebo skrytá úskalí. Zatímco zbytek třídy sedí a pracuje, on se ptá na každou pitomost a snaží se zjistit, jestli to bylo myšleno takhle nebo nějak jinak - učitelku to logicky otravuje a jeho zdržuje od práce, takže ji někdy ani nedodělá a dostane horší známku jen proto, že úkol nestihl. Podle toho vypadá i hodnocení - např. čtvrtletní práce, na kterou má celou hodinu a která se týká probraného učiva má za 1, 1-2, ale během čtvrtletí nosí trojky, občas i pětky (byť ty jsou hlavně za zapomínání). V matematice odmítá používat rychlejší postup na sčítání a odčítání dvouciferných čísel, protože si vymyslel svůj vlastní, který ho sice také přivede ke správnému výsledku, ale později. Tudíž zase nestihne pětiminutovku a zase dostane trojku. Fakt nevím, co s tím. Kdyby byl blbec, neřeším to. Problém je v tom, že není. Dá se nějak naučit dítě, aby zbytečně nepřemýšlelo nad každou větou, kterou učitelka řekne a prostě udělal to, co se po něm chce? Máte s tím někdo zkušenost?
Předchozí