Pawllo,
kdybych neviděla a nevěděla, že na věci, které ho baví a zajímají studijní typ je (nebo je v nich minimálně důsledný, dokáže se na ně soustředit, věnovat jim čas a dávat si s nimi práci navíc), nechala bych to být. S ním je to ale tak, že např. ve škole diktát napíše strašlivým písmem, úkol z ČJ naškrábe jako kocour, nicméně svůj vlastní komiks nebo příběh napíše čitelně a ještě si nechává opravit případné chyby (v rámci školy by ho to ani nenapadlo)... do sešitu prvouky, kam smí kreslit maluje hodně nad rámec školní výuky a dává si na tom opravdu záležet. Podle mne je cesta motivovat ho přes to, co ho baví, jenže to těžko čekat od učitelky, která má ve třídě 25 dětí. Synovi v podstatě stačí, když místo počítání příkladu s Aničkami a jablíčky bude počítat s archeology a zkamenělinami a místo diktátu o pejskovi Alíkovi bude psát o invazi mimozemšťanů.
Takže to v něm pravděpodobně je, jen to jaksi nemá globální přesah.