Ivo, možná jsem to špatně napsala, já kluky do ničeho nenutím, kdyby nechtěli, tam tam nechodí. Spíš jen, že když už někam chodí (flétna, atletika) tak se snažím dohlížet, aby dostatečně trénoval/li a mělo to nějaký smysl.
Max je tip, že chce dělat všechno, baví ho výtvarka, baví ho flétna, baví ho modelář a je šílenec do atletiky, takže tady jsem v pohodě, ale když má trénovat na flétnu každý den (moc to nedodržujeme
), aby to na těch koncertech a soutěžích nějak vypadalo, tak to už ho musím občas honit
Samozřejmě nemá tu morálku.
Učitelka v ZUŠ na něho hodně vsází, sešly se jí v jednom ročníku 3 moc šikovné děti (chodí spolu i ve škole do jedné třídy) a tak se z nich snaží dostat maximum.
Včera byli všichni 3 na té soutěži a Max donesl diplom za 2. místo ... přijel nadšený, i když tam měl prý zase chybky, tak tam byl jediný kluk, tak to asi tako hrálo roli
Taky kluky honím s přípravou do školy, kdybych je nehlídala, tak si nejsem jista, jestli by byli dostatečně připraveni a měli všechny věci. S Maxem se učit nemusím, na něho se můžu 100% spolehnout, že si všechno udělá a k tomu pečlivě, ale s jeho přístupem "uměleckého bohéma" by pak půlku věcí zapomněl.
Tomík je přesný opak, úkoly s ním musím poctivě dělat, jak se s ním nesedí, tak to "odflákne" nebo si u toho prostě hraje, musím s ním číst, psát ... ale na druhou stranu si umí vše perfektně sbalit a ještě mě kontroluje, jestli jsem vše podepsala, napsala omluvenku a zbytek si vyřídí ve škole sám.
Takže každý má své mouchy a někde potřebují pořád popostrkovat a v něčem jsou samostatní a jde jim to samo.
Taky cítím dost velký tlak od učitelek, že jsou děti hodně nepořádné, nevychované, ubližují si mezi sebou, neumí se k sobě chovat ... tak to kluky celkem cepuju, aby takoví fakt nebyli a tohle nikdy nemusela poslouchat.