| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Lendulinko,
no právě, že učitelé nejsou většinou připravení vůbec, protože s dětmi s SPU se potkají až natvrdo v praxi, ani základy speciální pedagogiky se, myslím, normálně neučí. Přitom ono ani nejde o to, aby byli všichni vystudovaní (aby měli všichni specku), na to stačí třeba jeden pro každý stupeň, ale pak je důležitá ta vnitřní spolupráce a to také nefunguje všude....
Ale tohle si dokážu představit, že se dá vyřešit v rámci každé školy poměrně rychle, pokud je zájem ze strany vedení.
Já vidím jiný problém a to jsou vzájemná očekávání. Jde o to, že máme nějaké vzdělávací programy (základní škola, obecná škola, národní škola....) a v rámci programu jede vždy alespoň třída, většinou celá škola. A i když má dítě IVP, tak se učí podle stejného programu, takže se očekává, že za ten rok zvládne to, co ostatní v té třídě. Tedy že se mu nějakým způsobem pomůže (jiné metody, asistent), ale že dítě za stejný čas zvládne stejný rozsah učiva, co ostatní děti. A tohle mi tedy nepřijde zvládnutelné vůbec. A taky nevím, co v tomto směru očekávají třeba rodiče. U těch nadanějších s AS nebo ADHD nebo VFA nebo nějakými těmi dys- poruchami nejspíš není problém se zvládnutím běžného rozsahu učiva, takže jde hlavně o přístup učitelů a spolužáků k jejich zvláštnostem, ale co třeba děti s podprůměrným IQ nebo nějakým těžkým handicapem? Mele se v tom také hodnocení, přístup ostatních dětí a jejich rodičů, ale nejvíc mi v tom dělá paseku ta doba....když čtu postřehy z jiných zemí, tak někde je normální, že si dítě ročník jakoby rozloží, že prostě rozsah dvou tříd zvládne během tří let. Jinde zase jsou různé úrovně v každém předmětu v rámci jednoho ročníku, každé dítě si plní tu svou úroveň, v rámci ní je hodnoceno, v jednom předmětu může být v nejslepší skupině, v jiném v nejhorší, ale i ti nejslabší zvládnou nějaké to minimum. Jinde zase dítě postupuje se svou třídou, takže je pořád mezi vrstevníky, ale učivo má třeba z ročníků nižších nebo vyšších. Tohle mi v tom našem systému, kdy je de fakto jedna úroveň, jedna šablona pro všechny, přijde nejhorší. Jako první vlaštovky beru prolínání ročníků v rámci IVP pro nadané děti, ale pořád si nedokážu představit, že by tu dítě bylo v sedmičce a přitom se učilo látku třeba třetí třídy...ale rozum říká, že takhle nějak by to mělo jít, že nejde o to, aby se i těžce handicapované dítě naučilo všechno to, co se učí, ale aby mělo možnost navštěvovat školu stejně dlouho jako ostatní děti, aby nebylo izolováno v rámci svého handicapu a aby se za tu dobu naučilo co nejvíc v rámci své kapacity....a to už, podle mě, třeba ve spolupráci s asistentem, zvládnutelné je i v rámci běžně velké třídy....

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 1+2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.