Přidat odpověď
Do Nového roku jsem si dal závazek , že udělám něco se svoji nadváhou. Na doporučení kolegy ze zaměstnání , jsem oslovil Brněnskou firmu Liniebox. Bohužel až později jsem zjistil, že kolega pouze znal někoho kdo v té firmě pracoval , ale neměl zkušenost s produkty této firmy.
Oslovil jsem tedy tuhle firmu a domluvil se na odběru každodenní stravy po dobu tří měsíců.
Vzápětí mi přišla mailem odpověď a výzva , abych si připravil 24 000 kč.
Nehodlal jsem platit 3 měsíce dopředu aniž jsem cokoliv ochutnal.
Dohodli jsme se na platbě za jeden měsíc. V hotovosti při předání prvního závozu jídel.
Závoz vždy v neděli na 7 dní dopředu. Dotazoval jsem se na trvanlivost a bylo mi sděleno, že se nemusím bát. Mají prý to vyzkoušené a jídlo na 5 dní vydrží. Jídlo na sobotu a neděli se musí hned při dodání zamrazit.
Dovezli mi první jídlo a já je v hotovosti zaplatil. Doklad o zaplacení však nějak nebyl k dispozici .
Další den jsem začal s dietou. Jsem bývalou profesí kuchař , ale kombinace některých jídel ve spojení zdravé a dietní mi nešla do hlavy. Říkal jsem si však, že budu důvěřovat odborníkům.
Při domlouvání spolupráce jsem uvedl , že nejím ryby a rajčata.
První týden bylo vše ( až na titěrné a né přiliš chutné porce )v pořádku. Druhý týden jsem měl v jedné z tašek vylitý jogurt ( stane se ) a k tomu několik rajčat. Navíc chybělo několik věcí dle přiloženého jídelníčku. Máslo , ovocný nápoj , kedlubna a grep.
Telefonicky jsem kontaktoval zástupce firmy a se pouze omluvila za zaměstnance kompletující dodávky.
Ve čtvrtek jsem měl na večeři lečo s párkem. V krabičce bylo zvlášť lečo a zvlášť párek.
Vzal jsem tedy párek do ruky abych si ho do leča nakrájel a milý párek se mě už nepustil.
Čerstvý možná někdy byl , ale rozhodně né ten týden. Setřepal jsem ho z prstů do koše a snědl samotné lečo.
Druhý den jsem zavolal do této firmy a oznámil jim událost z minulého dne. Bylo mi řečeno, že nejsem sám a že byla zřejmě špatná várka párků. Oponoval jsem tím, že když párky koupí v sobotu, v neděli je nabalí do krabiček a jíst se mají až ve čtvrtek, nebude zřejmě v pořádku jakýkoliv párek. Údajně je to v pořádku a není v tom problém.
K mému překvapení mi ten kolega ze zaměstnání sdělil, že mu ta jeho známá sdělila , že takové lidi jako jsem já dohazovat nemá , neboť jsou se mnou jen problémy.
I to je řešení problému.
V neděli jsem čekal na nový závoz. Bohužel nikdo nepřijel. Říkal jsem si že to asi vyřešili po svém a mají od zákazníka klid.
V pondělí jsem se dotázal co se děje. Prý chaos v objednávkách a nejasná domluva. Mám email s naprosto jasnými daty závozů. Nevím jak by problém mohl nastat.
Večer mi dovezli jídlo. Chybělo máslo ke snídani.
Začátkem února jsem odletěl na dovolenou a tři týdny jsem byl mimo ČR. Po návratu mi v neděli přivezli jídlo. Kupodivu opět bez dokladu. Jen pro příklad, měsíční dietní strava stojí cca.9000 kč. Pokud tahle firma dodává po celý rok jídlo bez dokladu jen 100 lidem ( a to jich bude rozhodně víc ) jedná se o částku 10 800 000,- to už se vyplatí neplatit daně , že ?
Jídlo však bylo v pořádku. Až na drobnosti , kdy se dodané potraviny neshodovali s jídelním lístkem , ale byly nahrazeny něčím jiným.
Další neděle a další závoz. Chybí dvě svačiny a kedlubna. Dotaz na zástupce firmy a stejná odpověď. Problémy se zaměstnanci.
Úterý snídaně. Celozrnný chléb , máslo , vejce.
Vejce je možná z loňských Velikonoc a páchne na metry daleko. Přesto vejce balím a nesu tomu kolegovi který mi tuhle firmu doporučil .Jen aby věděl jak funguje firma na zdravou výživu.
Opět volám na firmu a oznamuji problém. Odpovědí mi byla otázka zda vím jaký je v současnosti problém s vejci.
Nevím . ale vím jaký je problém třeba se salmonelou a podobnými nemocemi.
Po chvíli mi přišel email že mi vrátí peníze a abych využil služeb jiné firmy. Odpověděl jsem , že mi nejde o peníze , ale chci jen poživatelné jídlo bez zdravotního ohrožení. Bez odpovědi.
Středa oběd. Něco v paprikách s bramborem. Po ohřátí a otevření krabičky další překvapení.
Úplně shnilé brambory úžasné vůně. Nabízím půl obědu kolegovi , ale nevím proč, nechce ani sousto
Kalich mojí trpělivosti přetekl.
Ukončil jsem s touhle vypečenou firmou spolupráci. Je jen otázka času kdy se někdo z jejich klientů otráví , nebo bude mít zažívací problémy.
Přitom to nechápu. Je to zlatý důl. Udělal jsem si kalkulaci jídel a cena za 1 den nikdy nepřesáhla 100kč. Tudíž při ceně 300 ,- / den , celkem byznys , ne ?
Co říct závěrem ? snad jen to , že firma která prezentuje zdravou výživu, může fungovat i když dodává potraviny ohrožující zdraví lidí. Takže opatrně při výběru.
Já vím zcela určitě jedno. FIRMU LINIEBOX ROZHODNĚ NE.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaroslav Holomek
Předchozí