Přidat odpověď
taky z toho nemám dobrý dojem - být 10 letému dítěti za zadkem a a když mu nechám dlouhé otěže, přestane zvládat povinnosti, tady je něco špatně. Dítě, které dělá jenom pod dohledem, dělá z externích důvodů, cílem výchovy by mělo být internalizovat důvody k činnostem - aby dítě vědělo a chápalo, proč to musí dělat a dokázalo si stanovit priority, ne?
I náš prvňáček chápe, že když si chce zahrát na počítači nebo se podívat na pohádku, musí mít hotové úkoly. Tříleťačka zase ví, že když se chce podívat na pohádku, musí mít uklizené hračky. Naše děti mají otěže hodně na volno, ale platí tu pravidla, mají jasné hranice a naučily a učí se je dodržovat.
Což neznamená, že se jim nevěnuji, ale nejsem jim za zadkem 24/7. Intenzivní čas spolu máme tak 1-2 hodiny denně - když třeba děláme novou činnost, kde ještě potřebuje dítě asistenci, nová výtvarná technika, čtení, zpívání, tancování + samozřejmě společná práce (úklid, oblíbené je umývání dvířek kuchyňské linky a židlí, čištění zrcadla a francouzského okna, vysávání, věšení prádla, skládání, ukládání do skříně, utírání prachu apod.).
Předchozí