Přidat odpověď
Já antikoncepci nepoužívám a ani nehodlám, nejen kvůli učení církve ale taky kvůli vedlejším účinkům, nerada bych potom řešila problémy s neplodností ad. To neznamená, že manželé mohou spolu spát jen za účelem početí dítěte. Skvěle se osvědčila symptotermální metoda, která je na rozdíl od hormonální antikoncepce přírodní a má téměř shodný pearl index, nejedná se o katolickou antikoncepci, ale o využívání plodných a neplodných dnů, kdy se manželé v době plodnosti vzdají sexu, pokud nechtějí počít dítě, a tak se učí vzájemné úctě a respektu. Když někdo bere antikoncepci, tak se potom nemůže celkově odevzdat tomu druhému.
A co se týče těch pekelných plamenů, tak tady je výňatek z Katechismu:
Jak se má rozumět tomuto tvrzení [totiž že „mimo církev není spásy“], které často opakovali církevní otcové? Je–li formulováno kladně, znamená, že veškerá spása pochází od Krista–hlavy skrze církev, která je jeho tělem:
„Posvátný sněm … na základě Písma svatého a tradice učí, že tato putující církev je nutná ke spáse. Neboť jedině Kristus je prostředník a cesta ke spáse a on se pro nás stává přítomným ve svém těle, církvi. On sám výslovným zdůrazněním nutnosti víry a křtu potvrdil zároveň i nutnost církve, do které lidé vstupují křtem jako branou. Proto by nemohli být spaseni ti lidé, kteří vědí, že Bůh prostřednictvím Ježíše Krista založil církev jako nezbytnou, a přesto by nechtěli do ní vstoupit anebo v ní vytrvat.“
Pokud člověk žije co nejlépe a podle svého svědomí a snaží se hledat Boha (i když nevědomky), tak věřím, že neskončí v pekle.
Ale nutné Boha poctivě hledat...i když je pravda, že to hledání často my věřící svým špatných chováním ztěžujeme
Předchozí