Já mám obchůdek a jako prodávající dávám hodnocení vždy, když odesílám balíček - děkuji tím za platbu a za obchod. Zpátky dostávám jen někdy. Taky mě to trochu mrzí, protože když jsem začínala, tak jsem ta svoje hodnocení hledala lupou a radovala jsem se z každého dalšího. Bylo mi jasné, že jako komerční prodejce jsem málo důvěryhodná při např. dvaceti hodnoceních.
Myslím, že princip MMB spočívá právě v tom, že se uskutečněné obchody ohodnotí a každý další zájemce vidí, od koho kupuje, komu prodává. Určitě je to slušnost.
Nicméně chápu, že většina lidí prostě nakoupí a pak už nic neřeší, leda by měli nějaké problémy. Je to přirozené.
Proto se mi víc líbí systém e-bay, kde svítí upozornění, že je třeba ohodnotit proběhlý obchod. Je to asi složitější naprogramovat, ale líbilo by se mi to i na MMB. Ale i na e-bay vidím, jak se prodejci snaží získat více hodnocení. Většina tam píše, že pokud nebudete na 100 % spokojení, nedávejte hodnocení, ale pište jim, že vždy vše vyřeší ke 100% spokojenosti. Když mi jednou nedorazila zásilka, protože se cestou ztratila, bez řečí mi poslali zboží znovu zdarma