Každý má trochu jiný názor a o tom to také je. Každý ať si vybere a ať má tu možnost si vybrat, kde a jak chce rodit. Ovšem - je třeba si uvědomit, že za svůj výběr je pak sám zodpovědný.
Já mám za sebou dva porody - první v roce 1989, a musím souhlasit, že to byla hrůza. Indukovaný porod, o kterém bylo rozhodnuto na základě toho, že jsem byla 10 dní po termínu porodu. Byla mi provedena amniocentéza / plodová voda byla v pořádku, čirá, bez zápachu / a následně si mě už nikdo nevšímal. Na " hekárně " se o mě starala moje " spolutrpící " nastávající maminka, která čekala druhé dítě a měla jisté zkušenosti, sestra přišla jednou za hodinu, kdy mě bolestivě vyšetřila, zeptala se na pravidelnost kontrakcí a odešla. Na mé dotazy buď nereagovala vůbec, nebo stylem - "nestarejte se , to je normální !"... Když jsem se sháněla po lékaři / měla jsem pocit, že by mohl být vstřícnější, na ambulanci působil ze všech nejsympatičtěji a jediný měl snahu mi něco vysvětlovat /, bylo mi řečeno, že ho zavolá, až "to" bude k porodu. Bolesti se po propíchnutí vody dostavily po půlhodině, intervaly se rychle zkracovaly, ale porodní cesty se zřejmě i přes to otevíraly pomalu. Když jsem po 8 hodinách po amniocentéze měla interval mezi stahy pouhou minutu, myslela jsem, že už se blíží finále, sestra mě prohlížela po půlhodině, ale vždy mě zahnala zpět na hekárnu beze slova vysvětlení či povzbuzení. Takto jsem prožila dalších 6 hodin !!! Byla jsem úplně vyčerpaná, bylo 22 hodin a já naposledy jedla a pila předchozí den večer, protože mi bylo řečeno, že pro případ císařského řezu mám již ráno přijít na příjem na lačno ! Ve 22 hodin se - naštěstí pro mě a pro mého syna - měnila služba. Před 22 hodinou mě naposledy vyšetřila první asistentka, ve 22,30 přišla už jiná, která se podivila, že po téměř 6 hodinách kontrakcí po minutě jsem stále otevřená na 5 prstů - celou dobu beze změny ! Zavolala konečně lékaře, který kolem 23 hodiny přišel a rozhodl, že dostanu infúzi s Oxytocinem. Tak se i stalo, bo