Přidat odpověď
Ahoj
Píšu tady výza a rozhodla jsem se, že příští rok nastavím v HV pevnou strukturu. Ve výtvarce děti nemají problém s tím, že děláme pokžadé něco jiného - jednou venku, jednou uvniř, jednou na papír, jednou z krabic, jednou z papírové hmoty atd.. ale v hudebce to občas nějak vázne. Asi že ve výtvarce obyvkle jedna činnost zabere celou hodinu a půl, kdežto v HV je to členitý... někdy se mi to podaří naplánovat jako celek (např. si kreslili na obličej maorské tetování a pak nacvičovali maorský tanec), ale někdy máme samostatnou výtvarku a další týden samostatnou hudebku.
V těláku mi pomohlo, že jsem nastavila naprostou pravidelnost stylem
- 4 kolečka kolem tělocvičny
- rozcvička
- jedna hra na zahřátí (je to vlastně pár her furt dokola)
- něco nového - např. driblování, kruhy, florbal apod.
- něco opakovacího, co už umí
- něco dle výběru dětí pro radost (opět výběr z několika her, který jedem furt dokola)
(jsme v tělocvičně 60 minut)
Děti to berou jako samozřejmost a všechno šlape, jak má.
Tak bych chtěla něco podobnýho nastavit i v hudebce.
Má někdo nějakej tip?
Tohle je jen výčet bez pořadí a uvítám jak návrh pořadí, pokud má někdo osvědčenej, tak doplnění, co by tam ještě mohlo bejt:
rytmický cvičení (deklamace, vytleskávání - opakování nebo dle not...)
zpěv (s kytarou)
nástroje (Orfovy nebo vztahující se k projektovým tématům - letos k Austráli didgeridoo, k Africe bubny atp.)
poslech - hudebníci, kapely, zpěváci...
něco pohybového (tanec, pohyb podle rytmu, pohyb po prostoru - stronzo - doprovázení živých soch zvukem atp.)
Máme to v blocích hodinu a půl dlouhých.
Předchozí