Přidat odpověď
Můj nejstarší syn je podobný, děti pozoroval, ale nezapojoval se, nemá rád hluk, sám je hodně tichý, takže přestože není jedináček, bylo to podobné.
Do školky začal chodit ve 4 letech, kamaráda si tam nikdy nenašel, když byl ve třídě větší hluk, sedl si někam do koutka a zakryl si uši.
Ve škole první dva roky v pohodě dál přežíval tímto způsobem, je chytrý, učitelka ho měla ráda, seděl ve druhé lavici a byl spokojený, kamarády neměl, těšil se domů za bráchama.
Ve třetí třídě dostali jinou učitelku, a začal problém, náš introvert si s ní nesedl.
Nakonec jsme (sice původně z jinýho důvodu) šli do PPP, změnili jsme školu, byl ve škole pro nadané děti, kde bylo málo dětí ve třídě, najednou měl i kamarády.
Od září jde na 8letý gympl a těší se tam, nikdy kolem sebe nebude mít tlupu kamarádů, ale třeba si tam jednoho nebo dva najde, s kterýma si popovícá tom, co právě čte nebo staví z lega, třeba v lepším případě spolu pojedou někam i na kole.
Introverta nepředěláš :)
Mladší je na tom podobně, kamarády ve školce nikdy neměl, měl jiné zájmy než ostatní děti ve třídě, od druhé třídy je ve třídě pro nadané a tam má zvláštní postavení - sice asi nemá žádného kamaráda takového, jak kamarádství vnímám třeba já nebo jak to i vidím u ostatních dětí, má spolužáka, kterýho nemusí, ale ty ostatní má doceal rád, i toho jednoho nakonec respektuje, že umí být i fajn kluk, a má dokonce jednoho spolužáka, který je kamarád, jen si nejsem jistá, jestli to ví i ten spolužák :)))
ale i tento stav nebylo snadný dosáhnout, hlavně podíl na tom má učitelka, která se fakt snažila dva roky ho vtáhnout do kolektivu
a to není tak těžký introvert jako starší syn.
Nejmladší vběhne mezi neznámý děti a hned má plno kmaarádů. Je prostě jiný :)
Předchozí