Přidat odpověď
nedávno jsem byla s kámoškkou v obří herně. Její školkové děti mají každý den jeden až dva kroužky. Výsledkem je, že když jim dáš volnost, tak si neumějí hrát. Ani jedno. Furt jen visely na mamce a žebronily, aby jim vymyslela nějakou zábavu. Takže za mě, mají mít tolik kroužků, aby jim zbylo opravdu hodně času na volnou kreativní hru bez zásahu rodičů. Protože školka je organizovaná činnost, pak ještě kroužky a kde je prostor na pořádný hraní ?
Moje děti-tříapůl leté žádný kroužek
pětileté jedna keramika na kterou jí dávám jen když se mi to hodí, tak dvakrát do měsíce.
Obě děti si umějí fantasticky hrát celé hodiny samy, což by měla být hlavní náplň předškoláka. Na tom se shodnou všichni psychologové, stačí otevřít jakoukoliv učebnici.
Blbý je, že když dítěti moc naplníš čas, tak pak má normálně absťák a neví co se sebou, když tu aktivitu nemá. Znám děti, který chodily závodně sportovat a když pak kvůli úrazu nemohly, tak to byl průšvih a spadly do závislosti (počítač, apod.). Prostě nic se nemá přehánět.
Jinak si nemyslím, že předškolák je schopen odhadnout co mu prospívá, neodhadne svoje síly, takže na nějaký přemlouvání nedám. Oni by chtěli všechno, stejně jako sníst tabulku čokolády. Ale rozhoduju já, co je přetíží a co ne.
Předchozí