Přidat odpověď
napadá mě to stejné co hokaid, je fakt dobrá?
kamarádka má syna se všeobecnou patlavostí, chodí od třech let, teď mu bude sedm a půjde do první třídy, vyvodit umí vše, v řeči úplně vše nepoužívá, občas se snaží, kamarádka ho někdy trápí" že když chce třeba na PC, tak se musí snažit to hezky říct a je to sranda, když něco chce, mluví skoro vše vzorově a když drmolí, tak mu není rozumnět vůbec.
Já chodím s 5,5 letou dcerkou cca půl roku a neuměla víc jak půl abecedy, chodíme 1x za měsíc, ukáže nám jak pracovat, procvičovat jazyk, jak dopomoci, kde má dcerka jazyk mít a jaký má dělat pohyb, už jsme se naučili - K, F, G, Č, Š, Ž, L (to byl problém zapojovat do řeči, aktuálně se děje asi tři týdny - umí ho vyslovit už tak dva měsíce), potom jsme začali trénovat R a při tom se dcerka sama naučila S,C, Z - teď už dva měsíce válčíme s tím, že umí vyslovit drn, ale nic jiného - ikdyž aktuálně už to vysloví na první pokus a to r je už znělé - chybí nám tedy zařadit R samostatně a do hovoru a potom se naučit Ř, což je otázka pár cviků, pokud je R už dobré - máme na to ještě rok. Dcerka když ale se nesnaží, tak teda taky mele.. děs.. a ze začátku nechtěla vůbec trénovat - krom u logopedky... ona má poruchu soustředění a chování, takže to s tím taky souvisí.. ale po pár písmenkách zjistila, že jí je o moc snáz rozumnět a začala se snažit - samozřejmě pokud řekne, ať ji neopravuju, nebo že netrénujeme, tak prostě netrénujeme - proto jsem šla na logo 1,5 roku před školní docházkou, abyjsme to prostě dali než půjde do školy.. ne třeba vše správně vyslovit, ale aby písmenka uměla správně vytvořit.
Ten syn od kamarádky měl velký problém s Č a
Předchozí