Holky, já netuším.
Mě fakt nenapadlo, že by toho asistenta potřeboval. On si na záchod dojde sám. Nechce teda pochopit, že prkénko se dává nahoru a pomáhám mu s utíráním. V cizím prostředí má blok a většinou na záchod nechodí. Případně jde, svlékne se, řekne není a zase se ustrojí. Učitelka říkala, že s ostatními dětmi čůrat byl, tak tohle asi v pohodě.
Nakrmit lžičkou nebo vidličkou se taky umí sám. Jen s nožem neumí, ale tak jsou mu 4 roky a neumí to určitě i některé zdravé děti. Problém má, že se nechce dotknou třeba namazaného rohlíku nebo tak. V jídle si hodně vybírá a sní málo co. Učitelka říkala, že svačiny mu krájí namazané na kousky a vedle toho dávají věci suché. Takže třeba rohlík namazaný na kousky a vedle suchý. Já mu doma normálně namažu pečivo a dávám mu na snědení čas. On to málo kdy opravdu sní hned u stolu. Někdy, když to jó nejde s tím, že je to namazané, tak mu to musím dávat k puse. Tak možná na to jedení ho potřebuje.
No a potom teda procházky jsou problém, ale se školkou ještě na žádné nebyl, tak nevím. On hodně utíká. Třeba i ve školce do jiných tříd. Utekl hned první den, protože v jiné třídě měli dinosaury. Na ty a zvířata je utítlej.
Jinak je to takovej "mimoň". Žádnou odpověď na otázku od něj člověk čekat nemůže. Jen opakuje slova. Takže když se ho zeptám, jak se mu líbilo ve školce vůbec neví o co jde a řekne ... školce (poslední slovo, které jsem řekla). Rozumí většinou tomu, co ho zajímá a děláme denně. Pokud řeknu, aby něco odnesl do koupelny, tak zase neví o co jde. Ono se to všechno těžko popisuje. Bylo by to na dlouho.
Doma je dost agresivní, ale ve školce mi zatím říkali, že v pohodě, že to zvládají. Myslím, že prostě dělá to, co dělají ostatní děti. Takže pokud bude někdo jiný zlobit, bude taky. Pokud ho někdo bouchne a bude se u toho smát, tak ho bude bouchat taky, protože mu to přijde jako hra. Nějaké vysvětlování je u něj zbytečné, protože on neví a nechápe co říkám.