Tak ono i o přestávkách a ve družině jde o pedagogickou práci - pokud tím myslíme pomoc s přípravou na hodinu, v komunikaci se spolužáky (u autíku dost zásadní) apod.
Jde o to, že osobní asistent by naopak v takových věcech měl nechat dítěti samostatnost a měl by pomáhat vyloženě s tou sebeobsluhou.
Samozřejmě u některých dětí se to prolíná a někdy se osobním asistentem řeší situace, kdy by dítě mělo mít asistenta pedagogickýho, ale škole se nepodařilo ho zajistit, tak to vezmou rodiče do svým rukou třeba ve spolupráci s učitelkou apod.
Já takhle byla rok oficiálně osobní asistent, i když jsem dělala práci vyloženě pedagogickou. Bylo to náhradní řešení blbý situace nevýhodný pro rodiče i pro mě (oni museli platit, já měla nižší mzdu a oficiálně žádnou pedagogickou praxi, příčemž od ped. praxe se odvíjí učitelská mzda v dalších letech). Pro mě to byl přivýdělek k rodičáku, tak to šlo.
Ale byla by škoda, aby za vozíčkáře s normální inteligencí řešil běžný komunikační situace pedagog, když si je může dotyčnej vykomunikovat sám a naopak mně málem mrsklo, když našeho syna s dysfázií, kterej jed sám lžičkou od osmi měsíců, chtěla pedagogická asistentka v první třídě v jídelně krmit "protože to je integrovaný dítě"