složení 28/8, které popisuje zakladatelka prostě přinese problémy, především právě těm 8mi dětem s spu, pak také učitelkám a to, zda i ostatním dětem, to ukáže čas. Zejména pokud na tom 2. stupni neplánují nějakou speciální práci s těmito dětmi. Navíc se dá předpokládat, že do toho čísla byly zahrnuty i děti s jinými problémy, zakladatelka sama psala, že sdělení zaznělo jen jakoby mimochodem, čili se nejednalo o nějaké základní téma diskuse. Řešením by bylo, kdyby dětí nebylo ve třídě tolik (což si myslím, že chtěla zakladatelka říct, protože tento stav je důsledkem sloučení tříd) nebo kdyby bylo jasné, jakou budou mít individuální péči.štěpánko,
ale teď jsi přesně napsala to, co se tu Pawlla snaží vysvětlovat. Situace má vliv na ty děti s SPU, na učitelku...ale ne na ty ostatní děti (nebo by neměla mít, pokud ano, pak je čas to začít řešit). A protože to neovlivňuje ty ostatní děti, tak nemá smysl s jejich rodiči probírat, kolik je tam dětí s SPU. Pokud to zajímá rodiče dítěte s SPU, takový rodič se zeptá a to nejspíš v soukromí. Pokud ne, je na tobě, abys mu sdělila, že to v proberete v soukromí a ne před celou třídou. protože ano, jeho dítě má problém a ten rodič ho musí řešit.
A já i Pawlla a snad i Bára a několik dalších píšeme, že v úvodním příspěvku od učitelky mělo zaznít, že ve třídě je 28 dětí a proto lze očekávat problémy, pokud chtěla sdělit, že příčinou případných problémů je velký počet dětí. Pokud sdělila, že třetina třídy jsou děti s SPU, nesdělovala jako příčinu počet dětí, ale právě vysoké procento dětí s SPU.