Přidat odpověď
V podstatě jsou důležitá tři základní pravidla:
Hlásky dítě zkoumá a prožívá a fixuje všemi smysly, učí se poznat základní tvary písmena pevně je zafixovat ve spojení zrak - sluch - hlas, a to i různě otočené.
Na začátku se probírají ty hlásky, které jsou podle tohoto v největším kontrastu (tedy tvar, zvuk, způsob tvoření hlasem).
Začínají se vyslovovat pomalu a dlouze, s postupem na 2-, 3-,4- písmenková slova se zkracují (jako když se na jeden nádech hraje nota celá, 2 půlové, 4 čtvrťové), se správnou intonací ve slově. Dítě se učí vyslovit (a následně napsat) hlásku a očima už přecházet na další, identifikovat ji a teprve pak vyslovit a už přejít očima na další,...Slova se vyslovují celá, nesekají se na slabiky, takže dítě se nemusí ani v myšlenkách vracet k předchozímu písmenku nebo slabice, aby dalo dohromady celé slovo, kterému by rozumělo, rozumí rovnou.
Předchozí