Dcera měla vloni v první třídě. Taky jsem zpočátku moc netušila jak to všechno do sebe zapadá, no ale zapadlo a dcera to pobrala rychle, resp. asi celá třída. Co mě překvapilo, že to opravdu poznávají jen na velkých tiskacích písmenech, ty také psali tužkou do notesu, žádná písanka až do ledna - v lednu zkoukli malá tiskací, ty se během 14 dní naučili číst, a pak už psací - a docela hladce, nečekala jsem to. Opravdu celé první čtvrtletí tomu dala paní učitelka čas, aby četli jen tím velkým tiskacím. První tuším začali A-E-I-O-U, to trénovali dost, a pak ostatní hlásky, S,T,M a dál už si nejsem jistá. Prvních pár týdnů četli (skládali) jen třípísmenková slova - LES, PES, KOS, DUM a tak, opravdu poctivě, pak přidali čtvrté písmenko, pak kratičké věty ze dvou/tří slov (OTA VOLÁ), a pak už přidávali. Dceři nešel ten začátek (neslyšela že P-E-S je PES), ale asi po dvou týdnech to pobrala a pak už to šlo rychle. Postupně každé písmeno si nejprve "osahali" - namalovali veliké na jednu stránku v A4 notesu, pak si ho vyskládali z nějakých tvořivých materiálů ve třídě, paní učitelka jim ke každému písmenu řekla krátkou pohádku/příhodu jak takové písmenko vzniklo, ukazovali si věci které na to písmeno začínají, prostě si s tím všelijak hráli, aby dětem ten tvar písmena utkvěl, a pak až ho začali číst ve slovech. Myslím tak dvě-tři písmenka týdně že dělali.
ale víc té metodiky a odborněji to ti nepovím, jsem pouhý rodič
zajímající se pouze jak to zvládá jeho dítko, moc hlouběji ne. I když musím říct, že tohle zrovna mě docela zaujalo, hlavně jak ta učitelka jim to dokázala podat.