Přidat odpověď
Parisi, díky za založení téhle diskuze, určitě si ji přečtu a možná se i přiživím.Poraďte mi, vy ostatní, Tess, Jeno a spol
Tuhle otázku teď řeším dost palčivě.
Syn chodí od července do Montesorri školky, má jak jistě víte pár diagnóz (nebudu vypisovat jakých,abych zas nebyla za otravnou viď boží ženo). Chodí do obyčejné bez asistenta, protože je velmi chytrý, hezky mluví apod. On si ale absolutně neumí hrát s hračkami, spíš si celý den povídá, vede dialogy-monology hlavně s dospěláky, zpívá, říká říkanky, občas hraje něajkou pohybovou hru. Hračky neumí, nechápe, nebaví ho (špatný zrak, horší koordinace a možná i fantazie?) Taky když se nudí, má stereotypie, které ho zabaví (nesutále točí pračkou třeba...)
Od Monte školky jsem si slibovala dost, právě že ho nějak přilákají na kreslení (klidně nesmyslné čárání, to je jedno), na hraní si spředměty, krabičkami, klasické přelévání vodou apod. Opak je pravdou.Syn tam ráno přijde, točí pračkou (která tam je snadno k dosažení pro děti), zapojí se jen, když se jde zpívat, nebo hrát na hudební nástroje. nejí tam, nerad tam chodí na záchod, nehraje si s hračkami. S dětmi problém nemá.
K té pračce-říkala jsem,ať odvádí jeho pozornost-doma se nechá odlákat snadno,ale apní učitelka říká, že to není v souladu s Monte pedagogikou. že by se měly děti samy nabažit a pak samy odejít.Budiž, tohle platí na zdravé děti,ale u něj by se taky mohlo stát, že by se do 17ti nenabažil....
Chápu, že při počtu 20 dětí ve třídě se nemůžou zabývat o jednoho zvláštního kluka dokola,ale v to jsem doufala.On je jinak jak houba, když ho někdo učí, pak nasaje všechno,ale on právě potřebuje,aby ten učitel byl aktivní.Není jako oatstní děti,co se hodně učí nápodobou a pasivně. On ve všem potřebuje postrčit, ukázat jak se to dělá.....
takže čím dál víc uvažuji o tom, dát ho do klasické školky. (Změny mu nevadí, je celkem extrovertní a optimistický a taky kupodivu sebevědomý)
Předchozí