Přidat odpověď
Karlo,
mám syna se stejnou dgn a ve školce to bylo stejné. My jsme měli štěstí na paní učitelky a velmi pohodový přístup. Vše co popisujete se dělo i u nás, trošku pomohlo zavést systém obr. komunikace a trvat na skutečně individuálním přístupu při režimu ve školce - vždy se přesvědčit,že dítě porozumělo pokynům. Jinak celkem nelze poradit nic, situace se hodně zlepšila,ale abnormality v chování má syn stále i nyní v 1. třídě - to je způsobeno tou receptivní VD.
Co se týká spojení dgn. - Mates má receptivní Vd , při konzultací s psychologem mi paní dr. potvrdila,že ty projevy ( odbíhání, bourání, křik, neschopnost dodržet režim, jako by tvrdohlavost a hyperaktivita ...etc) jsou spojeny s poruchou porozumnění a je na učitelkách ve školce ,aby dítě zapojily do kolektivu (správně vysvělovat režim a činnosti, při tom dbát zda dítě chápe, režim vysvětlit názorně - klidně obr. komunikací jako u autistů ..etc.)
Jednu dobu paní dr. uvažovala o možnosti ADHD, ale to časem ztratilo ... jak se postupně zlepšovalo porozumnění, tak ustupovaly projevy podobné ADHD.
Ps: naším psychologem je také dr. Krejčířová.
Nebudu to tady vypisovat,ale dám odkaz na přepisy našich zpráv od dr. Krejčířové .Tam je to jasně napsané, protože jsem to potřebovala mít také na papíře pro školku,kde problémy těžce nesla paní logopedka/později ředitelka.
http://www.maccizpopovic.estranky.cz/clanky/vysledky-vysetreni---matyas/psychologie---phdr.-dana-krejcirova.html
No pokud si paní učitelky ve školce se synem neumí nebo nechtějí poradit, tak ani jiná dgn. tady nepomůže - nebo co očekávají,že se stane, když dítě dostane další dgn. ( o čemž osobně trochu pochybuji).
Když přidají poruchu chování tak co - na základě nějakého papíru se přece dítě nezmění, hledají si cestičku k čemu?
Předchozí