Přidat odpověď
Pokud budeme vycházet z toho, že psací písmo dneska nikdo nepoužívá, pojďme ho tedy neučit a nevyžadovat ve škole, je to zcela zhola zbytečné, mohli bychom stejnou úvahou vynechat i pravopis neb word či jiný editor nám to opraví, cizí jazyk nám přeloží internetový překladač, matematiku nepotřebujeme, máme přeci kalkulačky a složitější matematické úkony? - kdo z nás v praktickém životě něco takového potřebuje? O předmětech typu dějepis, fyzika, chemie, biologie nehovoře. Tak nebudeme děti trápit učením (naučit se zpaměti básničku, nadrilovat slovíčka nebo násobilku a vlastně vše, co vyžaduje trochu úsilí hraničí s týráním, takže je to fuj) a čím dřív začneme, tím poddajnější a tupější masu vyprodukujeme.
Mám tři děti, všechny mají diagnostikované dys poruchy - dyslexie, dysgrafie, dysortografie - každý den strávíme několik hodin přípravami do školy a napravováním poruch. Jsou dny, kdy šílím, ale zlepšují se. To, co se děti naučí, jim nikdy nikdo nevezme. A nikdy by neměly slyšet od nás dospělých, že je učení čehokoli ve škole zbytečné, obzvlášť, když jim to moc nejde, protože tím jim v zárodku bereme veškerou motivaci něco poznávat.
Předchozí