Přidat odpověď
Ale my zákonitě musíme něco z osnov vypustit, vzhledem k tomu, že objem lidského vědění a věcí, které je třeba znát, se stále zvyšuje. Tak jako se třeba vypustila latina a řečtina. Prostě něco je postupně míň potřeba a něco začíná být víc potřeba, a škola by se tomu měla přizpůsobit. Fakt mě zvedají ty názory, podle kterých jsou dnešní děti (a potažmo rodiče) líné, mají toho mnohem míň, a není důvod jim to zjednodušovat. My jsme se začali učit horkotěžko ruštinu v páté třídě, dneska mají děti cizí jazyk od první. Můj syn se učí psát zároveň česky a anglicky, a pokládám to za mnohem důležitější pro další život než české spojité písmo. A to je jen jeden příklad, dál si vemte třeba potřebu znát geografii a sociální ekonomii celého světa (v globalizovaném světě je to opravdu potřeba, i když zatím nevím, jak moc se to ve školách učí); osvojit si digitální technologie, pochopit ekologii - to jsou věci, na které pak nezbývá čas.
Předchozí