Přidat odpověď
za mě je dobře, že se děti učí psát psacím, pak ať si každé píše jak chce, ale co si budeme nalhávat, tiskacím nebudou stíhat psát diktáty ve vyšších třídách. Vím,že psací písmo dělá některým dětem problémy, ale to bychom jim pak mohli vynechat něco z matematiky, geometrie - protože jim vyššíí matematika dělá problém, vynachat vzorečky ve fyzice a chemii, protože některé s tím předmětem zápolí, o tělocviku se s dětmi nepřibližovat k nářadí, protože může některé spadnout a ublížit si, vynechat veškerá data v dějepise, protože některé dítě má problém si letopočty zapamatovat....
U nás v první třídě děti nosily i pětky za psaní, stejně tak i ve druhé.... Ale u všech byl znát posun. Ano, je fakt, že kolikrát měli v první třídě místo prvouky češtinu, protože jim to nešlo, každodenní úkoly byly samozřejmostí. Ale problém jsem v tom neviděla. Vím, že proběhla diskuze a některé školy zkoušejí na svých žácích výuku tiskacího písma - ale také jsem nedávno četla nějaké závěry z testů a ty moc dobře pro tiskací písmo nemluvily.
Předchozí